
TED Diyarbakır Koleji PDR bölümü olarak amacımız; okulumuzda öğrenim gören
öğrencilerimizin kendini tanıyan, uyum ve iletişim becerilerine sahip, çevresine duyarlı,
özgüvenli, mutlu, sağlıklı, çok yönlü ve yaratıcı bireyler olmalarına katkıda bulunmak
ve karşılaştıkları güçlükleri sorun haline dönüşmeden çözebilmeleri için onlara
yardımcı olmaktır. Bu amaçlara ulaşmada, öğrencilerin gelişim dönemi özellikleri ve
psikososyal gereksinimleri dikkate alınmaktadır. Anaokulu rehberlik hizmetleri de bu
genel amaç doğrultusunda planlanıp sunulmaktadır.
TED Anaokulunda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; “Öğrenci Merkezli” ve
her bireyin değerliliğini, özerkliğini, bireysel farklılıklarını kabul eden bir yaklaşım
benimsemektedir. Çocuklarin yüksek nitelikli, çok yönlü ve özgüvenli olmaları çok
önemsenmekte ve sınıf rehberlik dersleri bu doğrultuda planlanıp işlenmektedir. Bu
derslerde çocukların kendilerini rahatça ifade etmelerini, kendi haklarinı korurken
başkalarının haklarını da korumayı, bağımsizlık duygusu ve sorun çözme becerilerini
güçlendirmeye yönelik sosyal beceri geliştirme etkinlikleri yapılmaktadır. TED
Diyarbakır Kolejinin temel amaçlarından biri, ileri düzeyde İngilizce bilen ve bu dili
kullanan bireyler yetiştirmektir. PDR birimi olarak da yapılan etkinliklerde İngilizce
kullanımına dikkat edilmekte, hazırlanan pano ve etkinliklerde İngilizce vurgular
yapılmaktadır.
Bütün bu çalışmalar yapılırken veli işbirliğine de çok önem verilmekte ve bütün
velilerle düzenli görüşmeler gerçekleştirilmektedir. Birebir görüşmeler dışında
düzenli aralıklarla veli bilgilendirme bültenleri hazırlanıp velilere yollanmakta,
rehberlik panosu aktif olarak kullanılmaktadır. Rehberlik hizmetlerinin
yürütülmesinde okul veli işbirliği oldukça önemlidir. Çünkü okul-aile işbirliği;
öğretmenin aileyi ve çocuğu tanıması kadar, ailenin de okulu, programı ve öğretmeni
tanımasına yardımcı olmaktadır. Böylece aile, çocuğun eğitim ortamını, okulun ve
öğretmenin koşullarını öğrenme fırsatı bulabilmektedir. Yine anne babalar, okulda ne
olup bittiğini anladığında ve kendilerini çocuklarının okul hayatlarının bir parçası
olduklarını hissettiklerinde eğitime daha çok değer verirler. Çocuklarını okula devam
etmeleri için yüreklendirirler. Okul, anne babaya uzak kaldiğında, anne baba da
kendini uzak tutar ve çocukların okula devam için gerek duyduğu desteği gösteremez.
Okul-aile iş birliği öğrenci başarisının artması, katılım, güdülenme, kendine güven ve
davranışların değişmesini sağlamaktadır. Ayrıca çocukların okul ve öğretmenlere
ilişkin olumlu tutumlar geliştirilmesinde de aile katılımı temel bir araçtır. Bütün bu
sebeplerden ötürü anaokulu rehberlik servisi olarak aile görüşmelerine ve
etkinliklerine çok önem verilmektedir.
Anaokulu döneminde çocuklarda akademik bütünlük ve çok yönlü beceriler
geliştirmek adına çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Bu doğrultuda çocuklarda kitap
okuma alışkanlığı oluşturabilmek, kelime haznelerini güçlendirmek, dikkat sürelerini
artırmak, olaylara farklı bakış açıları geliştirmeleri, yorumlama yeteneklerinin
gelişmesi, neden-sonuç ilişkisi kurabilmeleri, anne babalarıyla kaliteli zaman
geçirmelerini sağlamak ve bütün gelişim alanlarını desteklemek amacıyla projeler
takip edilmekte ve uygulanmaktadır.